Friday, April 6, 2012

Saya Masuk Lab

assalamualaikum.....

semalam dan kelmarin dah mula balik kerja part time kat Hiraoka tu. lepas lebih kurang sebulan lebih cuti balik malaysia bila buat kerja berat sikit mula la badan ni sakit-sakit. lenguh sana lenguh sini. dah macam orang tua lak. tapi memang kerja banyak dan hampir sepanjang masa aku kena buat sorang-sorang. yang lain jaga mesin lain. tapi kepenatan semalam sedikit hilang bila balik-balik dalam keadaan lapar pukul 2 pagi dan ada nasi beriyani dalam periuk nasi. yeay!! bukan nasi beriyani RAJU tapi nasi chef tapau. beliau memang dah lama nak cuba masak nasi beriyani tapi tak berkesempatan kan. huhu. aku nak bagi markah kat nasi beryani kau pau. 3/5. sedap tapi masa aku makan tu nasi dah kering. mungkin masa mula-mula sedap dan korang je yang rasa. so aku jelous. haha. tapi kau memang mantap masak pau. kan syak??!!! nanti kau komen la pula masakan aku yang tak seberapa tu. huhu sedih sebab antara tiga orang dalam rumah tu aku la paling noob masak. sob3.

tadi dah dapat email dari lab yang bagi tahu jadual aktiviti lab sepanjang sem nih. dan yang pastinya aku ada 発表 (happyou:presentation) pasal tema research dan plan aku sepanjang setahun ni. aku masih lagi tercanguk-canguk nak pilih tema apa. semua tema nampak menarik. susah senang tu tak tahu la pula. haha. jadi dah kena mula fikir semasak-masak nya. (aku dah la tak pandai masak. sob3). lepas tu yang aku cuak sekarang ni ada satu lagi happyou pasal manipulator simulation isnin dua minggu depan (16 April) arghhhhh. macam tak bergerak je progres aku. nak kena mengira dan dan kena main-main dengan programing OpenGL!! adusssss. ok saya sedang berusaha. dan berusaha. dan terus berusaha. ok sekarang dalam keretapi nak ke Nagoya ada daurah. ahad HANAMI (main-main mata dengan pokok sakura) kat Kyoto! bye.

nama kat pintu lab. saya hadir~

5 comments:

  1. betol betol betol

    noob?? lolll, aku suka kot sambal n nasi goreng tomyam n black pepper ko~ n bnyk bnyk bnyk lagi haha

    n ganbarou lab!oeinshimas

    ReplyDelete
  2. ok pau next bukak kedai but still ak cashier.

    syak dan anda juga. haha tq

    ReplyDelete
  3. haha, tiga roommate berborak di blog :D tokorode, saya ada tulis pasal izzat di tempat comment untuk entri "banyak kenangan juga (1)" tu. tengok, tengok! :D

    ReplyDelete