Sunday, April 1, 2012

Jejak Cakna?!!

hari ni dah masuk bulan baru semester baru tahun baru bagi aku. kalau secara official nya di Jepun atau mungkin di Ritsumeikan University semester baru akan bermula pada 1 April. hari ni juga kouhai (junior) yang baru datang ada 編入学式? (hennyugaku shiki: majlis kemasukan pelajar peralihan?). tapi apa yang aku nak bagi tahu yang hari ni juga pihak MARA dan YPM yang diwakili beberapa pegawai atasan (aku lupa nama lak. huhu) termasuk Puan Nor datang tempat kitorang untuk satu majlis ramah mesra dan makan-makan yang dipanggil Jejak Cakna??. haha. 

majlis mula pukul berapa ntah tapi dekat-dekat nak pukul 11 pagi kot. tetamu terdiri dari orang MARA dan YPM (5 orang), pelajar Ritsumeikan University (RITS) dan pelajar KINKI atau boleh aku ringkaskan pelajar tajaan YPM jajahan KANSAI!! haha. majlis dimulakan dengan bacaan yassin lepas tu baru la menjamu beriyani RAJU!! sedap~. dah makan-makan apa lagi, sesi luahan perasaan. huhu. kouhai claim duit shinkansen (bullet train). perjalanan diorang dari Hachioji ke Shiga. [aku dah dapat awal-awal. hehe]. lepas tu bincang pasal sistem duit biasiswa kouhai sekarang yang menggunakan debit kad Bank Islam. (yang aku faham masalah nya limit pengeluaran hanya \30,000 dan setiap transaksi dikenakan RM10 dan untuk keluarkan duit sebulan biasiswa paling tidak 4 kali. jadi dah rugi RM40++). lepas dah ngomel-ngomel itu ini (biasalah tu~) masing-masing nak tempek muka kat lensa kamera. haha. hasilnya korang sendiri lihat ya~. huhu

anak-anak YPM kansai!

gambar-gambar lain kat SeNGeH-SeNGeH!!

#kadai lab tak siap lagi~ arghhhhhhh

5 comments:

  1. eh2.. x aci ni. bdk2 kantou xde majlis cmni pn~ hahaha.

    ReplyDelete
  2. reef>> jeles lettewww~ haha

    pau>> insyaAllah

    ReplyDelete
  3. bila lah aku nak study oversea ni izzattttttttttttt?

    ReplyDelete
  4. zazaw>> insyaAllah ade rezki nnt g la. xpun g utk kerja ke melancong ke or honeymoon??? haha

    ReplyDelete