Tuesday, June 7, 2011

Diari : Rindu Mereka

aku dah mula rasa rindu kat makhluk dua ekor tu! dah lama tak jumpa makhluk seperti diorang. tambah lagi dengan kucing kat sini sombong sangat. geram aku! lepas tu nak pergi zoo tak ada kesempatan lagi. hari tu nak pergi zoo kyoto ada pula senpai nasihat tak payah pergi sebab bosan sangat. aku pun tak faham apa yang bosan tu jadi aku pun tangguh la nak pergi zoo. tapi aku cadang nak pergi akuarium kat Osaka tu. dengar cerita besar gila. mungkin boleh jumpa encik paus kat sana. haha. rumah aku ni tak boleh bela binatang. kalau nak bela pun macam sibuk juga nak jaga. nanti bila cuti nak berjalan-jalan tak ada siapa nak jaga nanti. bila rindu dah membuak-buak, aku pun pergi la cari buku kat perpustakaan. cari fasal binatang la! bukan baca sangat pun. cuma belek-belek gambar je. haha. bahasa Jepun kot

buku mengenai migrasi haiwan

bila skype dengan mak aku, mesti nak tengok beliau ni

mak aku cerita minah ni dah gemuk!
*teringin nak jumpa encik panda kat Jepun ni*

7 comments:

  1. sy dh tgk panda!!!!!! panda dier macam sloth, x bergerak.

    hmmm, slalunyer org yg ckp zoo bosan tu mmg org yg x rs menikmati alam tu suatu bende yg enjoyable, pegi akuarium tu pun dorg akan ckp bosan. izzat dtg la tokyo, iman x pergi akuarium lagi ni, jom ar~~~

    ReplyDelete
  2. insyaAllah iman summer ni aku gi sana~
    tp iman pun datang la sini gak

    ReplyDelete
  3. encik sugar glider dan encik ferret sgt comel. TT sy suka dua2. sy mahu dua2 TT sugar glider ko bli berapa? erm, bela je la sugar glider izzat. sugar glider gurai. nk g jalan boleh je bwak skali XD

    ReplyDelete
  4. fuh.. ingatkan blog sape..

    zoo kt kyoto ak pon x pernah g..
    orang kata bosan sebab kecik sangat kot pastu binatang biasa jer kot..
    akuarium kt osaka memang terbaeek..
    make sure kalo g nanti, bertolak pagi sebab dia banyak buat show.. lagi satu, usha la laman web dia seblom g.. sbb kadang2 ada hari dia buat event best nye..

    ReplyDelete
  5. thanks saido. mmg tengah cari tarikh sesuai nak gi nih

    ReplyDelete
  6. at least ada pet leh rindu~
    kucing liar je pernah jadi 'pet' kat umah ak tu -_-

    ReplyDelete
  7. izzat~! nk prgi bgtaw awal2 planning.. mana tahu leh wat gila g sana.. hahhaa

    ReplyDelete