Wednesday, May 25, 2011

RoboRobo : Beliau Bergaya

dalam banyak-banyak hari, selain hari raya, aku paling suka hari rabu. sebab hari rabu best~ haha. kalau kat sekolah dulu hari rabu hari kokurikulum. semua orang pakai pakaian beragam. なつかしいな~ (nostalgia giler)<--macam tak kena je terjemahan ni?? eh, kenapa aku suka hari rabu lak?? sebab hari rabu adalah hari robot. haha. hari rabu kelas dari pagi sampai petang. pagi-pagi dah ada 実験(experiment) lepas tu アクチュエーター(actuator) dan ロボット運動制御(robot motion control). ketiga-tiga subjek ni mesti bermain dengan robot. macam kat tadika waktu rehat dapat main permainan. LoL~ dua kelas yang akhir tu wajib tengok video pasal robot. memang best. masa video semua berjaga tapi lepas tu boleh sambung tidur. haha. itu sebab hari rabu seronok sangat.

tapi tadi memang aku terkesima tengok video yang sensei pasang. aku mula kagum dengan benda yang aku paling tak suka. tiba-tiba rasa berterima kasih lak atas kewujudan makhluk tu. aku mula sedar kebencian aku terhadap makhluk tu sebenarnya sia-sia dan sebaliknya orang lain yang menyukai makhluk tersebut dah berhasil mencipta sesuatu yang boleh buat duit (ceh, ayat nak puitis je) ruginya aku~ huhu


pagi tadi aku jumpa makhluk dalam gambar kat bawah ni. besar! adakah aku patut suka kat makhluk ni atau buat-buat tak tahu je. mungkin boleh jadi idea bila-bila masa nanti. haha. comel~


*ボーリング大会 (bowling tournament) and 5 中間テスト (mid-term exam) is around the corner*

5 comments:

  1. hahah. ak pun ade kelas actuator ari rabu. best gilaykk~~ (nada tapau)

    ReplyDelete
  2. nape aku xde kelas actuator ni??? hmm...

    ReplyDelete
  3. aku pon x dek klas actuator tuh..nk jgk..psal robot ke klas tuh?nnt aku dtg msk klas ko la izzat..haha

    ReplyDelete
  4. yey! lipas2~suka lipas~(menipu nk mampos)

    ReplyDelete
  5. jalut>> kelas ke hari rabu yg best gilaykk tu??
    reef>> ko waseda.......
    bear>> ko bukan zairyou ke bear??
    arep>>yeay sayang lipas~

    ReplyDelete