Monday, November 28, 2011

Kedaunan Kekuningan Kejatuhan

kalau di Jepun ini, pada musim bunga cantik dengan sakura yang mekar, pada musim panas meriah dengan barbekue dan pada musim luruh ini masyarakat di sini akan keluar menikmati suasana nyaman bersama daun-daun maple kekuningan. warna kuning kemerahan daun-daun maple ini melambangkan kecantikan musim luruh di Jepun dan aku tak melepaskan peluang untuk menikmati suasana yang tak boleh aku jumpa di Malaysia ditambah pula menikmatinya pada waktu malam! Subhanallah memang indah ciptaan Allah SWT. jadi aku ingin sangat berkongsi keindahan ciptaan Allah yang bagi aku merupakan rahmat untuk seluruh manusia kerana aku percaya ada mesej yang Sang Pencipta ingin sampaikan melalui keindahan musim luruh ini.

gunung-ganang diliputi warna-warni daun
keindahan di malam hari
"kuning-nya indah penyeri mata
penyenang hati sebelum tiada"

lagi gambar-gambar di SeNGeH-SeNGeH~

1 comment: