Wednesday, July 20, 2011

Diari : Taufan!!!

Hari ni (semalam kot) aku kehilangan lagi sekaki payung dan menyebabkan aku membeli lagi sekaki payung seksi (payung lutsinar). Kali ni apa pula penyebab aku kehilangan payung lagi? Sebab yang sama cuma lebih menyedihkan atau aku boleh kata menyeramkan!?? Haha. Aku dibadai taufan hari ni. Payung aku lumpuh tatkala aku melalui Family Mart. Dengan perasaan geram berbaur malu, aku terus menerkam payung baru dalam Family Mart yang berharga ¥500. Taufan yang kuat hari ni melanda bahagian Kyushu tapi tempias taufan tu sampai kat tempat aku. Dari semalam hujan beserta angin kuat tak henti-henti. Aku yang ringan ni pun hampir ditiup angin haha. Tapi alhamdulillah tempias taufan kat sini tak berapa bahaya. Masih tahap selamat. Cuba ada juga la kejadian-kejadian sadis berlaku disebabkan taufan ni. Payung hancur tu biasa la. Orang naik basikal jatuh, papan tanda tunggang terbalik, kereta api tergendala dan macam-macam yang belum aku dengar lagi. Huhu. Jepun oh Jepun~ hujan emas beserta taufan pula......

mangsa taufan~
*nak pergi kelas semua orang nak naik bas sampaikan tiga bas aku lepas sebab penuh~. baru dapat tahu nama taufan tu Taufan Ma-On*

2 comments:

  1. nice! aku baru tahu pasal taufan tu smlm. haha~

    ReplyDelete
  2. hihihi
    kesian kau
    eh eh.
    hai orang jepun
    kau tak nak balik Malaysia raya ke
    HAHAHAHAHAHAAHHHAH

    ReplyDelete