Friday, April 29, 2011

Diari : Hidup Semakin Menarik


Yeay dah brape minggu ek aku kat jepun nih? Ntahle rase macam dah bertahun je duduk jepun nih tp rupenye baru 3 minggu. Fuhh apsal rase lame lak??? Banyak sangat bende kene buat kat sini kot. Kalo nak citer pasal jugyo (kelas) aku rase macam tak best nak ceciter. Dtg klas duduk kt depan belah paling dekat dengan pintu (senang masuk dan keluar). Dok diam2 dengar sensei menglipur lara kt depan. Kalo paham senyum tak paham buat2 paham je la. Huhu. Janji masuk kelas dan hantar shukudai (homework).


Tapi aku lagi enjoy life kat luar kelas. Kt shokudou (kantin) layan makan karage curry (ayam nasi n kuah curry dgn kentang). Pastu kat rumah hepi dengan emak syak dan ayah tapau (sedangkan aku ketua rumah kot) haha. Paling suke time malam. Lepas masing2 balik kelas semua urus diri. Sape yg kene masak akan start masak. Skang ranking top chef sedang direbut oleh tapau n syak. Aku stakat tukang masak kantin je kot. Diorang tahap chef hotel 5 bintang. Huhu. Sape yg dah selesai masak tuh mula la panggil ahli keluarga yg lain utk makan. Yg tak masak tu kene paham2 la utk buat air ke kemas meja ke. Huhu. Time makan mule bukak cerite. Topok yg slalu jadi bahan berpidato adalah beliau. Mungkin kitorg patut hentikan. My fault kot huhu. Dah selesI mkn dengan rianh nye masing2 kemas meja pastu bermula lah sesi paling menarik bagi aku. Sesi bersama iphone masing2. Time tu mulalah gelak sorg2, kongsi cerita tgk video yg org post kt fb dl. Dalam lbh kurg 15 mnt tu mula la masuk sarang masing2 utk fukushu ke buat shukudai ke or study ( mcm syak je sorg yg buat). Anyway ni la kehidupan kt sini. Nampak cam asek buat bende yg same je setiap hari tp setiap hari adalah hari yg bermakna bg aku. Janji hepy

Actually semalam kitorng buat kenduri yassin bg sek2 rits yg baru sampai nih. Doa utk rumah baru dan hidup baru. Ajak semua senpai dan alhamdulillah semua dtg kecuali kak sab. Mmg meriah dan mknn mmg sedap. Nasi ayam dan mcm2 lg. Huhu anyway terima kasih kpd tapau syak chong nadiah zirah alia fizah n atika.

Ok la cecite lg next post. Aku on da way ke kobe utk prog amir GWG (golden week gathering) selama 3 hari nih. Ja bye2

4 comments: