Saturday, February 5, 2011

Diari : Hantu Kak Syuhada Ikut Balik Rumah

aku kat UT B. baru habis study sekkei de gozaimasu. nak diringkaskan cerita, pukul 1 lebih aku, ariff, musu, nunu dan raziz (semua bukan nama sebenar) pergi la KFC seksyen 13 kt extreme park tuh. masing2 asek kata lapar2 je. aku pun lapar gak time tuh sbb pukul 8 mkn kat syaysa sikit sangat. huhu

kitorang pun pergi la KFC dengan melayan lagu KPOP. haha. first lagu beribom. huhu. pastu sampai la kat KFC. sampai kat KFC je aku tros gi carik tandas nak kencing. kat UT tandas takde air. terpakse kencing kt KFC. lol~. masing2 pun order la mknn masing2. semua order snack plate aku sorang je tetibe tersalah order colonel burger lak. ntah la. buang tebiat kot.

pastu time sedap2 tgh makan ntah sape2 lak mule citer pasal akak cashier name SYUHADA~. ade kate cantik la. pastu ade lak sorang tercakap nama SYUHADA tu kuat2 lak. sume buat2 cover. ntah ape2 la diorang nih. aku pun same je senanye. haha. sampai ke habis mkn la asek citer pasal SYUHADA.

pastu masa nak balik lak cermin unta putih kat blakang berkabus so budak2 nih gatal tangan tulis la nama SYUHADA then ade LOVE2 la. aku pun tak paham kanak2 nih. layan je la. perjalanan nak balik nih kene lak lalu laluan gelap. sunyi sangat area tesco tuh. aku pun pandang la cermin belakang. nak nengok kalo2 ade kereta ke. (dah name pun pemandu). aku pun terpandang la nama SYUHADA yg bebudak nih tulih kat cermin tuh. tak hilang2 lak. sebab malam tu sejuk kot. aku pun tetibe cuak. dah la jalan gelap. pastu budak nih citer lagik pasal SYUHADA.~~~

aku terasa kereta berat. aku tak sedap hati. tapi budak2 stil gelak ketawa citer pasal SYUHADA. aku senyap je. pastu sampai kat satu lampu isyarat merah ni berhenti la. pastu aku nengok orang sekeliling pandang pelik kat unta putih aku. aku makin tak sedap hati. ape hal lak diorang pandang2 pelik. tapi aku sedap kan hati aku mungkin diorang pelik nengok bebudak nih gelak ketawa malam2 dalam kete kot. positif giler aku. huhu

pastu sampai kat tbp aku tak berani nak parking kt tepi belah hujung tuh sebab dah cuak. naseb baik kat depan tapak lama pelangi store tu ade satu parking free. luas lak tu. huhu. so aku tambat la unta putih aku kat situ. tapi mase tu hati aku makin x sedap lak. tetibe je. bile masing2 keluar je semua orang menjerit. WUA~!........

nampak hantu KAK SYUHADA tengah bersila atas kereta. tenang je die duduk. agak2 nye dari tadi die dah duduk situ kot. tangan kanan die tangah pegang bungkusan KFC. meremang bulu roma masing2. pergh~ pastu semua dah terkaku kat situ. then KAK SYUHADA mula bersuara.....
DIK, DIK TERTINGGAL ORDER ADIK~~~~ ngeeeeeee
semua lari lintang pukang nak naek UT. tapi kat tangga UT la. akak SYUHADA berdiri. tangan die dah x pegang ape2 lak. die bukak mulut nak cakap sesuatu. 
NAK MAKAN SINI KE BUNGKUS~~~~~ ngeeeeee 
semua orang maen langgar je die dan naek tros ke UT B... hahahaha cuak semua. peluh2~

rupe2 nye KFC kt seksyen 13 tuh tutup tahun baru cina. kitorang baru tau. tapi apsal malam kitorang pergi tu bukak?????  jeng jeng jeng~

12 comments: